گزارش کاراموزی انواع بیمه سازمان تأمین اجتماعی

گزارش کاراموزی انواع بیمه سازمان تأمین اجتماعی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی بیمه
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

گزارش کاراموزی انواع بیمه سازمان تأمین اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

گزارش کاراموزی سازمان تأمین اجتماعی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش

تعاریف :

به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه های تأمین اجتماعی ، همچنین تمركز وجوه و درآمدهای موضوع قانون تأمین اجتماعی و سرمایه گذاری و بهره برداری از محل وجوه و ذخائر ، سازمان مستقلی به نام “سازمان تأمین اجتماعی ” وابسته به وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشكی كه در این قانون “سازمان” نامیده می شود به وجود آمده است .

بیمه شده:

شخصی است كه راساً مشمول مقررات تأمین اجتماعی بوده و با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه حق استفاده از مزایای مقرر در این قانون را دارد .

خانواده بیمه شده :

شخص یا اشخاصی هستند كه به تبع بیمه شده از مزایای موضوع این قانون استفاده می كنند .

كارگاه :

محلی است كه بیمه شده به دستور كارفرما یا نمایندة او در آنجا كار می كند .

كارفرما :

شخص حقیقی یا حقوقی است كه بیمه شده به دستور یا به حساب او كار می كند .كلیه كسانی كه به عنوان مدیر یا مسئول عهده دار اداره كارگاه هستند نمایندة كارفرما محسوب می شوند و كارفرما مسئول انجام كلیه تعهداتی است كه نمایندگان مذبور در قبال بیمه شده به عهده می گیرند .

مزد یا كارمزد در این قانون :

شامل هر گونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است كه در مقابل كار به بیمه شده داده می شود .

حق بیمه :

عبارت است از وجوهی كه به حكم این قانون و برای استفاده از مزایای موضوع آن به سازمان پرداخت می گردد .

عزامت دستمزد :

به وجوهی اطلاق می شود كه در ایام باز داری ، بیماری و عدم توانایی موقت اشتغال به كار و عدم دریافت فرد یا حقوق به حكم این قانون بهای مزد یا حقوق به بیمه شده پرداخت میشود. كمك عائله مندی :

مبلغی است كه طبق شرایط خاص در مقابل عائله مندی توسط كارفرما به بیمه شده پرداخت می شود .

از كار افتادگی كلی:

عبارت است از كاهش قدرت كار بیمه شده به نحوی كه نتواند با اشتغال به كار سابق یا كار دیگری بیش از یك سوم از درآمد قبلی خود را به دست آورد .

از كار افتادگی جزئی :

عبارت است از كاهش قدرت كار بیمه شده به نحوی كه با اشتغال به كار سابق یا كار دیگرفقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد .

بازنشستگی :

عبارت است از عدم اشتغال بیمه شده به كار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون .

مستمری :

عبارت از وجهی است كه طبق شرایط مقرر در این قانون به منظور حیران قطع ، تمام یا قسمتی از درآمد به بیمه شده در صورت فوت او برای تأمین معیشت بازماندگان وی به آنان پرداخت می شود .

كارفرما تا 36 قسط بدهی را ماهانه تقسیط می نماید در این صورت كارفرما باید معادل 12% در سال نسبت به مانده بدهی بهره به سازمان بپردازد .هر گاه درجه كاهش قدرت كار بیمه شده شصت وشش درصد و بیشتر باشد از كار افتادگی كلی شناخته می شود .چنانچه میزان كاهش قدرت كار بیمه شده بین سی و سه تا شصت و شش درصد و به علت حادثه ناشی از كار باشد از كار افتادگی جزئی شناخته می شود .

شناسایی اصول كار با محیط اصلی Microsoft word :

در این بخش به شناسایی اجزای تشكیل دهندة محیط اصلی واژه پرداز word خواهیم پرداخت منظور از محیط اصلی ، تمام اجزای تشكیل دهنده پنجره نمایش به جز ناحیه صفحه كاغذ كه به محیطواژه پرداز معروف است می باشد .

نوار منو :

این نوار حاوی منوهای مختلفی می باشد كه هر یك از آنها دستة مشخصی از امكانات و فرمانهای word را كه دارای یك یا چند وجه اشتراك با یكدیگر می باشند در بر دارد برای مثال ، فرمانهای مربوط به مدیریت فایل ها در منوی FILE فرمانهای مربوط به قالب بندی سند در منوی format فرمانهای مربوط به جداول در منوی table مربوط به وارد كردن اشیای خارجی به داخل سند در منوی insert قرار دارد .

نوار ابزار استاندارد :

این نوار ابزار حاوی ابزارهای مربوط به فرمانهایی می باشد كه كاربر عموماً در تمام اسناد به نحوی با آنها سر و كار دارد .به عبارت دیگر عمومی ترین و پر استفاده ترین فرمانها در این نوار ابزار تعبیه شده اند . برخی از این فرمانها عبارتند از فرمانهای مدیریت فایل ، شامل open , save , new , print فرمانهای ویرایش متن ، copy , cut , paste , undo , redo فرمان تنظیم بزرگی صفحة نمایش است .

نوار ابزار قالب بندی :

این نوار ابزار حاوی ابزارهای مربوط به پر استفاده ترین فرمانهای قالب بندی متن سند می باشد برخی از فرمانهای موجود دراین نوار ابزار كه در تصویر زیر نیز مشخص شده است عبارتند از فرمانهای تعیین شكل و اندازة حروف ( font size , font ) فرمانهای تعیین نحوه تراز شدن متن پاراگرافها ( شامل right , left , center ) و به طور كلی فرمانهایی كه برای تعریف ظاهر متن و پاراگرافهای سند بیشترین استفاده از آنها می شود .

كار با صفحه كلید و ماوس :

این بخش را به دو قسمت كار با صفحه كلید و كار با ماوس تقسیم می كنیم :

– كار با صفحه كلید :

در صورتی كه از word برای تولید متنهای فارسی و لاتین استفاده می كنید لازم است محل هر یك از حروف فارسی و لاتین روی صفحه كلید را بدانید به این منظور می توانید برچسبهایی تهیه كنید كه حروف فارسی ، به ترتیب قرار گیری روی صفحه كلید ، روی آنها درج شده اند سپس برچسبها را با دقت روی صفحه كلید بچسبانید به این ترتیب محل قرار گیری حروف فارسی روی صفحه كلید را فرا خواهید گرفت . هنگام كار با صفحه كلید ، به نكات زیر توجه نمایید :

الف : برای انتقال از حالت تایپ فارسی به لاتین ، كافی است كلید تركیبی ctrl + shift یا كلید تركیبی Alt + shift سمت چپ صفحه كلید را فشار دهید همچنین برای انتقال از حالت تایپ لاتین به فارسی ، باید كلید تركیبی ctrl + shift یا Alt + shift سمت راست را فشار دهید .

ب : هنگام تایپ عبارتهای لاتین ، توجه نمایید كه در صورت خاموش بودن كلید caps lockفشردن كلیدهای حرفی منجر به درج حروف كوچك لاتین ( مانند q , f, a و ….) شده و برای تایپ حروف بزرگ باید كلید shift را هم زمان با فشردن كلید مورد نظر فشار داده و پایین نگه دارید . در صورت روشن بودن كلید caps lock عكس جملة فوق صادق است .

ج : در برچسبهای حروف فارسی موجود در بازار ، حروفی درج شده اند كه با فشردن كلیدهای صفحه كلید در حالت خاموش بودن كلید caps lock ، در سند وارد می شوند این حروف همان حروف اصلی الفبای فارسی می باشند .

1-كواتروپرو

2-لوتوس

3-Excel

كابرگ و عملكرد آن در حسابداری :

كاربرگ ، گزارشی از مانده حسابهای دفتر كل تحت نام تراز آزمایشی است . كاربرگها از پنج قسمت تشكیل شده اند كه هر كدام به تنهایی دارای اهمیت ویژه ای بود و موضوع خاص خود را مطرح می نماید ؛ این پنج قسمت عبارتند از :

1 – تراز آزمایشی قبل از اصلاحات و تعدیلات :

گزارشی است كه مانده كلیه حسابهای دفتر كل پس از ثبت آخرین اتفاقات مالی در پایان دورة مالی ( كه ممكن است مانده قطعی نباشد ) را نشان می دهد .

2 – اصلاحات و تعدیلات :

گزارشی است كه در پایان دورة مالی پس از بررسی حسابهای دفتر كل و با پیدایش اصلاحات و تعدیلات در حسابها ، سند لازمه صادر شد و در دفتر روزانه و كل ثبت می گردد همچنین ارقام در ستون حسابهای تعیین شده خود در بخش اصلاحات و تعدیلات كاربرگ در بدهكار و بستانكار ثبت می شود . قطعاً اصلاحات و تعدیلات در هر حسابی كه ایجاد می شود در ماندة آن تأثیر خواهد داشت و مانده های جدید در دفتر كل تعیین خواهد شد .

3 – تراز آزمایشی نهایی یا پس از اصلاحات و تعدیلات :

با توجه به اصلاحات و تعدیلات ، ممكن است مانده های دفتر كل تغییر نماید لزوماً تراز آزمایشی جدید تهیه می گردد . از این پس ماندة دفتر كل ، قطعی و قابل استفاده نهایی می باشد .

4 – عملكرد سود و زیان :

حسابهای دفتر كل به دو گروه كلی تقسیم می شود : حسابهای اسمی یا موقت ، حسابهای دائم .

5 – ترازنامه :

پس از اصلاحات و تعدیلات و تعیین سود و زیان ، حسابهایی كه در عملكرد سود و زیان انعكاس ندارند تحت نام حسابهای دائم در ترازنامه ثبت می گردند .

كاربرد صفحه گسترده ها :

صفحه گسترده ها كاربردهای فراوانی در علوم محاسباتی نظیر حسابداری ، آمار ، ریاضیات و غیره دارند . به عنوان مثال یكی از كاربردهای عمومی صفحه گسترده ها، پیش بینی وضعیت مالی آتی یك مؤسسه بر اساس وضعیت مالی فعلی آن می باشد . اگر شما مسئول حسابداری یك شركت یا كارخانه باشید می توانید با استفاده از صفحه گسترده ای كه داده های مالی شركت یا كارخانه در خانه های آن درج شده است بودجه آتی و دیگر عوامل مالی را بر اساس بودجه فعلی پیش بینی نمایید . كاربردهای صفحه گسترده ها را می توان به طور كلی به صورت زیر خلاصه كرد :

1-سازماندهی اطلاعات موجود

2-ترسیم انواع مختلف نمودارها بر اساس داده های موجود در صفحه گسترده

3-دستیابی به اطلاعات جدید با استفاده از داده های موجود در صفحه گسترده

اصلاحات و تعاریف اولیه صفحه گسترده :

فایل صفحه گسترده :

فایلی كه صفحه گسترده برنامه Excel را در خود ذخیره می كند فایل صفحه گسترده نام دارد و به طور پیش فرض دارای سه صفحه كاری است فایل های Excel از همان قواعد نام گذاری دیگر فایل های موجود در ویندوز پیروی می كنند و پسوندی كه برای ذخیره فایل های صفحه گسترده Excel در نظر گرفته می شود”xls” می باشد .

صفحه كاری :

صفحه كاری عبارت است از صفحه جدول بندی شده ای كه برنامه Excel از آن استفاده می كند صفحه گسترده Excel برنامه به طور پیش فرض دارای سه صفحه كاری است كه هر كدام از این صفحات كاری برای نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند .

سلول یا خانه :

هر واحد از مكانهای نگهداری اطلاعات كه محل تلاقی یكی از سطرها با یكی از ستونهای صفحه كاری است یك سلول یا خانه نامیده می شود . خانه ها قابلیت نگهداری اطلاعاتی از قبیل اعداد ، حروف ، تاریخ و فرمولها را دارا می باشند .

نشانی یا آدرس خانه :

خانه های صفحه گسترده Excel توسط آدرس از یكدیگر متمایز می شوند همان طور كه می دانیم هر خانه محل تلاقی یك سطر با یك ستون می باشد برای مشخص شدن آدرس هر خانه كافی است شماره سطر گذرنده از آن خانه رابعد از نام ستون گذرنده از آن خانه قرار دهیم به طور مثال خانه موجود در محل تلاقی ستون B و سطر3 با آدرس B3 مشخص می شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *